מזגן מומלץ למבנים

המבנה הנייד שונה מן המבנה הרגיל, מעצם העובדה שהוא איננו יושב על קרקע, אלא ניתן לתזוזה ממקום למקום – כך למשל ישנם הקרוונים, וכן מבנים שונים שנבנו בשיטת הבניה הקלה. החומרים שמהם עשוי המבנה הם שונים ברוב המקרים, אך השימוש דווקא יכול להיות זהה לגמרי למבנים רגילים. אנשים משתמשים במבנים ניידים הן למגורים, הן לעבודה, והן למטרות נוספות (כמו למשל מבני ציבור). זה אומר שהמבנה צריך לאכלס אנשים, ועל כן – צריך לדאוג לפתרונות מיזוג מתאימים, שהרי אי אפשר לעבור את עונות השנה ובפרט את הקיץ הישראלי, ללא מזגן מתאים. אם כך, איזה מזגן מומלץ להתקין עבור מבנים ניידים?

הדברים שבהם תמיד יש להתחשב

? הגודל של המבנה הנייד – על פי רוב, מבנים ניידים הם קטנים ביחס למבנים רגילים אחרים, אם כי זה לא תמיד כך. העובדה שהמבנה הנייד הוא קטן, מחייבת אתכם לבחור כמובן מזגן מתאים. אם למשל אתם בוחרים מזגן מיצובישי, שימו לב כי הוא לא צריך להיות מן הדגמים הגדולים ביותר שיש לחברה להציע לכם – אלא ישנם דגמים קטנים יותר של מזגן מיני מרכזי, שיכולים להתאים לטובת המיזוג של כלל המבנה הנייד.

קירור מבנים יבילים

? היכן המבנה הנייד ממוקם? – שאלה לא פחות חשובה לבחירת המזגן של המבנה הנייד, נוגעת למיקום שלו. אמנם מבנה נייד עושה רושם של מבנה שזז ממקום למקום, אך לרוב המבנה הנייד יהיה תמיד במקום אחד וקבוע, שאפשר לבחון את תנאי האקלים שלו. מבחינה זו, אפשר בהחלט לבחור בדגמים של מזגן מיצובישי שידועים בכך שהם מתאימים מאד לאקלים הישראלי, ובפרט ללחות הגבוהה שלו. שימו לב כמובן שישנם אזורי אקלים יבשים יותר, קרים יותר, חמים יותר, וכיו"ב – ואפשר בהחלט לבחור מערכות מיזוג שיתאימו יותר לתנאים המיוחדים הללו, שבהם המבנה הנייד ממוקם.

? מזגן בכל חדר או לכל המבנה? – גם זה תלוי כמובן באופי השימוש במבנה עצמו. ישנם מבנים ניידים אשר מחולקים לכמה חדרים שונים (למשל – מבנים ניידים למגורים בצבא), ואז ברור שצריך להתקין מזגן בנפרד לכל חדר בתוך המבנה הנייד. אולם, אם מדובר על מבנה נייד שמשמש למגורים פרטיים או בתור משרד או מבנה ציבור – אפשר בהחלט לשקול רכישה והתקנה של מזגן מיצובישי מרכזי או מיני מרכזי, שישלוט על כל המבנה. עם זאת, הדבר צריך להיות בכפוף לאפשרות ההתקנה של תעלות אוורור במבנה הנייד, דבר שלא תמיד אפשרי.

היכן כדאי למקם את המזגן?

אפשר למקם את המזגנים בחלק התחתון של המבנה הנייד, ואפשר למקם אותם על החלק העליון בצמוד לתקרה. ברוב המבנים הניידים נמצא את המזגנים בחלק העליון, משום שאז יהיה קל יותר להתקין את המנוע של המזגן מבחוץ. עם זאת, יש לבחון כל מבנה נייד לכשעצמו, ולתת לטכנאי המזגנים לקבל את ההחלטה המתאימה.

לייעוץ אודות חבילות בנייה קלה משתלמות ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9097093  

בינתיים אנו מזמינים אתכם לצפות בפרויקטים בלחיצה כאן

 

פרויקט בניה קלה 61     פרויקטים לדוגמה בניה מודולרית מהירה     פרויקט 49 מבנים ניידים