בונים באמצעות בנייה קלה? כך תטפחו את הגינה לצד המבנה באופן מושלם

שימו לב – קיים הבדל מהותי בין הביטוי "בניה קלה" ל"בניה מתקדמת". "בניה קלה", לרוב יתייחס לבניה של תוספות בניה, סגירת גג או מרפסת ואילו "בניה מתקדמת" מתייחס לבניה בקדמת הטכנולוגיה, של בתים המיוצרים מן השלד ועד לגמר. אנחנו בא.ב.ד מבצעים בניה מתקדמת.

בנייה קלה הפכה בשנים האחרונות לקונספט נפוץ בארץ. עוד ועוד ישראלים הצליחו להגשים את החלום על בית פרטי עם חצר בזכות העלויות הנמוכות של שיטת הבנייה המתקדמת. אחרי שהבית עצמו מוכן – וכידוע בבנייה קלה מהירות ההקמה גבוהה בהרבה בהשוואה לבנייה הקונבנציונלית – אפשר להתפנות לשלב הבא בהפיכת החלום למציאות נעימה: טיפוח הגינה.

תכנון מדויק

השלב הראשון בדרך לגינה המושלמת הוא יישום הכלל של חז"ל, סוף מעשה במחשבה תחילה. מומלץ לתכנן היטב את המרחב הפתוח, כשהבסיס הוא עריכת רשימה של המרכיבים הרצויים מבחינתכם – פרגולה, נדנדה, מחסן, עצי פרי, עצי נוי, מסלעה, מדשאה וכו'. השלב הבא הוא למצוא לכל פריט את המיקום האופטימלי עבורו, בהתאם למידת החשיפה לשמש בשעות היום הרלוונטיות, כיווני הרוח וכו'. בפרט חשוב לוודא שהצמחים הרצויים מבחינתכם זוכים לתנאים אופטימליים – צמח שזקוק לשמש מרובה למשל יקמול בצל, ומצד שני לא כדאי לשתול צמחים שזקוקים לכמויות גדולות מים צמוד לנדנדה למשל. במידת הצורך תוכלו להיעזר באדריכל עם ניסיון בעיצוב גינות. מרכיב נוסף שכדאי לקחת אותו בחשבון כבר בזמן תכנון המבנה עצמו הוא מיקום נקודות המים והחשמל הדרושות לטיפוח ותחזוקת הגינה.

הכנת הקרקע

עוד לפני השתילה של הצמחים הנבחרים כדאי להכין את השטח: לנכש עשבים, לעדור, להתקין את מערכת ההשקיה ועוד מרכיב הוא שימוש בקומפוסט טוב שמשביח את הקרקע ומייצר תנאים אופטימליים לצמיחה. לאחר ביצוע כל הפעולות הנ"ל ניתן לרכוש את השתילים והצמחים, ולבצע את אחת הפעולות המרגשות ביותר שאפשר לעשות אחרי הכניסה לבית חדש (פעולה מרגשת לכשעצמה) – לשתול אותם באדמה ולעקוב אחרי ההתפתחות שלהם. טיפוח הגינה בבתים שנבנו בבניה קלה

אקססוריז, כולל כאלה ייחודיים

הבסיס של טיפוח הגינה הוא כמובן בחירה נכונה של צמחים שייהנו מתנאים אופטימליים. קומפוסט משובח חיוני אף הוא וכמובן השקיה יעילה – וכדי להגדיל עוד יותר את הנחת מהגינה כדי להוסיף לה מוקדי עניין שונים. האמצעי הדרוש הוא אקססוריז, שיכולים להיות אבנים צבעוניות, טוף, מסלעה, מפל מרנין וגם חפצים שנמצאים ברשותכם וכבר לא נחוצים לכם, אבל עם קצת דמיון אפשר לייצר מהם תוספת יפה וייחודית לגינה.

כלי עבודה

על-מנת לייעל את העבודה בגינה ולהפוך את הטיפוח שלה למלאכה קלה יותר – כך שהפעולה הזו תהפוך לזמן איכות ותוכלו להתמיד בה – כדאי להצטייד במזמרה, כפפות, את חפירה וכף שתילה. המזמרה נחוצה מפני שצמחים לא אוהבים שתולשים מהם ענפים או עלים בידיים, הכפפות יגנו עליכם מפני קוצים או הפתעות לא נעימות אחרות ואת החפירה וכף השתילה יעזרו לכם להכניס לאדמה זרעים, שתילים ושאר צמחים בדרך הנוחה והבטוחה ביותר. מגרפה תעזור לכם לשמור על הגינה נקייה ואם החלטתם להקדיש חלק משטח החצר למדשאה, מכסחת מתאימה היא עוד כלי חיוני.