כיצד חברות הבניה בדרום משלבות בניה מתקדמת וירוקה בפרויקטים שלהן

בעשורים האחרונים, המודעות למשבר האקלים תופסת חלק גדול יותר בתהליך קבלת ההחלטות ועדות לכך אפשר לראות במעבר העולמי והמקומי לבניה המשלבת בתוכה גישות מעולמות הבניה המתקדמת והבניה הירוקה. מגמה זו מושפעת מההכרה בחשיבות שיש לקיימות סביבתית ולשילוב של חדשנות טכנולוגית. בישראל, הרבה חברות בניה בדרום אימצו לחיקן את הטכנולוגיות האלו, וזאת כדי להתאים את מבניהן לתנאי השטח. השילוב של טכנולוגיות מתקדמות ושימת דגש על שימוש בחומרים אקולוגיים אינו תורם רק לסביבה, אלא הוא גם משפר את איכות החיים של הדיירים ומסייע לנו לייצר מבנים איכותיים ועמידים יותר. במאמר זה אנחנו מעוניינים להציץ אל עומק תהליך השילוב הזה, וזאת כדי להבין כיצד חברות הבניה המתקדמת בדרום משתמשות באלמנטים אלו כדי לשפר את תוצריהן.

חברת א.ב.ד בניה מתקדמת היא מהמובילות בישראל בכל הקשור לבניה מתקדמת. בזכות הניסיון רב השנים שלנו בפיתוח ובייצור של בתים למגורים בכל רחבי הארץ, ובזכות הטכנולוגיה המתקדמת שברשותנו, אנחנו מציעים ללקוחותינו בתים פרטיים איכותיים שנבנים בפרק זמן שלא עולה על 8 חודשים. לתיאום של שיחת היכרות וייעוץ – חייגו אלינו ל – 072-3970400.

המעבר של חברות בניה בדרום לבניה מתקדמת

ככל שהבניה המתקדמת תפסה תאוצה ברחבי העולם, כך חברות הבניה בדרום החלו לאמץ ולשלב אלמנטים שונים משיטת הבניה הזו כדי לשפר את איכות התוצרים שלהן. שילוב של טכנולוגיות אלו הצליח להביא לשיפור הביצועים האנרגטיים של הבתים, אך באותה הנשימה, הוא הביא גם לירידה בזמני הבניה ולצמצום עלויות הייצור. בחלק זה נבחן כמה מהאלמנטים השונים שאותם אימצו חברות הבניה בארץ, ובעיקר בדרום, ונראה מה היתרונות ששילוב אלמנטים אלו מעניקים.

  • טכנולוגיית LGS
    אחת הטכנולוגיות המרכזיות שבהן משתמשות חברות בניה בדרום היא טכנולוגיית LGS, Light Gauge Steel, אשר מאפשרת בנייה מהירה ואיכותית, תוך הצגת יתרונות משמעותיים כמו עמידות גבוהה יותר לרעידות אדמה ודיוק מושלם בהליך ייצור השלדה. את פלדת ה – LGS חותכים ומרכיבים במפעל בעזרת מכשור מתקדם, מה שמבטיח דיוק גבוה ומקטין את הצורך בעבודות תיקון והתאמה בשטח. מעבר ליתרון זה, שילוב הטכנולוגיה הזו תורם להליך בנייה נקי ויעיל יותר מבחינה סביבתית, וזאת כיוון שהוא מפחית את כמות הפסולת וחומר הגלם שנזרק.

  • בידוד תרמי ובידוד אקוסטי
    בקרב חברות הבניה המובילות בדרום, ישנה הקפדה על פרמטר חשוב ביותר: הבידוד התרמי והאקוסטי. בידוד זה אינו רק מהווה תרומה מרכזית להליכי הבניה הירוקה, אלא הוא גם משפר באופן משמעותי את איכות החיים של הדיירים. כאשר מבנים מבודדים היטב, הם מסייעים בשמירה על טמפרטורה נעימה בפנים, מפחיתים את רעשי הסביבה ומקטינים באופן ניכר את הצורך בשימוש במערכות חימום וקירור. כתוצאה מכך, ישנו חיסכון משמעותי באנרגיה ובהוצאות התפעוליות. בידוד איכותי מסייע ליצירת סביבת מגורים בריאה יותר, ותורם לקיימות סביבתית על ידי הפחתת פליטות גזי החממה של המבנה.

  • מפעלים משודרגים
    במרכז הפילוסופיה של חברות הבניה המתקדמות בדרום ישראל עומדת התמקדות בבניה ירוקה ובחדשנות אקולוגית, במיוחד במפעלים מבוקרים. תהליך הבניה במפעל מאפשר שליטה ובקרה גבוהה יותר על איכות החומרים ועל התהליך עצמו, מה שתורם לדיוק ולאיכותו הסופית של המבנה. כמו כן, הבניה במפעל מפחיתה באופן משמעותי את הזיהום ואת הפסולת הנפלטת במהלך תהליך הבניה, ומאפשרת בניה יעילה ומהירה יותר. יתרונות אלו מספקים תועלת גדולה לסביבה וכן ללקוח, שמקבל מבנה איכותי ומדויק תוך זמן קצר יחסית.

  • חתכי פלדה איכותיים
    כדי לצמצם את תופעת הסדיקה והבלאי, וכדי למנוע אותה קליל, חברות בניה מתקדמת מתמקדות בחידושים ובטכנולוגיות ייעודיות. כך למשל חתכי הקיר של חברת Knauf הגרמנית מאפשרים יציבות גבוהה יותר למבנה בזכות הגמישות והעמידות שלהם. את השילוב של חתכי הקיר ושל פלדת ה – LGS  מתאמים על ידי מידול תלת ממדי מקדים, אשר מאפשר לנו לתכנן את החירור ואת כל האלמנטים השונים בטרם הייצור. כך התוצר שמתקבל מותאם באופן מלא לתוכניות הבניה ואין צורך לחורר או לפגוע בשלדה לאחר הייצור.
המעבר של חברות בניה בדרום לבניה מתקדמת

קיימות ויעילות בבניה המתקדמת בדרום

כפי שראינו לאורך המאמר, חברות הבניה המובילות בדרום מאמצות בהדרגה גישות חדשניות ומתקדמות של בניה ירוקה. בין הטכנולוגיות והתהליכים המרכזיים שאומצו אפשר למנות את טכנולוגיית ה-LGS, אשר מבטיחה שלדה חזקה ועמידה תוך צמצום פסולת; שימוש בבידוד תרמי ואקוסטי איכותי התורם לחיסכון אנרגטי; ומעבר לייצור במפעלים מבוקרים המאפשר שליטה גבוהה יותר על התהליך והחומרים. היתרונות באימוץ גישה זו הם רבים: בנייה מהירה ויעילה יותר, צמצום פסולת, שליטה גבוהה יותר על איכות המוצר, חיסכון במשאבים ובאנרגיה, ותרומה לקיימות סביבתית. עבורך כלקוח, התועלת מתבטאת בקבלת בית איכותי וידידותי לסביבה בפרק זמן קצר יחסית ובתקציב שמובטח מראש ללא בלת"מים.

לקבלת ייעוץ ולמידה על האפשרות לבנות בית בתוך שמונה חודשים, ובתוך מסגרת תקציבית אחראית – צרו איתנו קשר בא.ב.ד בניה מתקדמת עוד היום. הגיע הזמן ליהנות מחדשנות טכנולוגית לצד אחריות סביבתית – לטובת דור העתיד ולטובתך האישית.