מה הופך את הבניה המתקדמת לבניה סביבתית?

בשנים האחרונות תשומת הלב של העולם כולו מופנית לנושא האקלים. הידיעה כי פעולתנו בעבר השפיעו לרעה על כדור הארץ והביאו לתוצאות הרסניות היא לא פשוטה, אך למזלנו יש לכולנו את האפשרות לפעול לשינוי המגמה ולשיפור סביבתי. הבניה המתקדמת שלנו בא.ב.ד מבוססת על עקרונות אקולוגיים וסביבתיים ולאורך כל שנות פעילותנו שמנו לעצמנו מטרה אחת – להמשיך ולשכלל את שיטות העבודה שלנו כדי שנוכל לייצר מבנים איכותיים יותר ואקולוגיים יותר.

במאמר זה אנחנו רוצים להציג בפניכם מה בדיוק הופך את הבניה המתקדמת שלנו לבניה סביבתית וכיצד הלכה למעשה הבתים של א.ב.ד בניה מתקדמת מספקים איכות חיים שאין כדוגמתה. לפרטים נוספים או לתיאום פגישת היכרות – צרו איתנו קשר עוד היום.

כיצד הבניה המתקדמת מתקשרת לאיכות הסביבה?

על פי ה – IEA, הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה, ענף הבנייה אחראי באופן ישיר ל – 39% מפליטת גזי החממה שמזהמים את כדור הארץ ול – 36% מצריכת האנרגיה בעולם כולו קשורה לענף זה. יש הרבה מחקרים בנושא ובעוד שהמספרים משתנים ממחקר למחקר, אפשר לראות משהו אחד בבירור – הבניה המסורתית אחראית כמעט לבדה על מחצית מתהליכי השינוי האקלימי.

הבניה המתקדמת לעומת זאת שמה דגש על מציאת פתרונות חלופיים ואיכותיים יותר לחומרי הגלם המקובלים בענף הבניה. כך למשל במקום להשתמש בבלוקים ובטיח, אשר הליך הפקתם ועיבודם מלווה בזיהום סביבתי רב ובפגיעה פיזית בקרקע, אנחנו בא.ב.ד בניה מתקדמת משתמשים בחומרי גלם כמו פלדת LGS וחתכי קיר מתקדמים אשר הליך ייצורם נעשה במפעל מבוקר שעומד בתנאי תו התקן הישראלי לבניה ירוקה.

מה הן ההשפעות של הבניה המתקדמת על איכות החיים?

מה הן ההשפעות של הבניה המתקדמת על איכות החיים?

היותה של הבניה המתקדמת בניה סביבתית לא נעצר רק בהיותה קבילה לקבלת תו תקן הבניה הירוקה. מדובר על בניה אשר רבים ממרכיביה מסייעים לנו לשמור על סביבתו נקייה ונעימה, בעוד שחלק אחר ממרכיביה מיוצרים באמצעים אקולוגיים יותר. בואו ונראה באופן נקודתי יותר כיצד הבניה המתקדמת משפיעה על איכות החיים:

  • בידוד אקוסטי
    דמיינו שהייתם גרים בבית פרטי רחב ידיים ומפנק שלו גינה עצומה ויפה, אבל דמיינו שבמשך כל שעות היממה כמעט מטוסים היו ממריאים ונוחתים מעל לראשכם. האם במקרה כזה הייתם יכולים ליהנות מהבית שלכם בשלווה? כנראה שלו. בידוד אקוסטי הוא דבר חשוב מאוד, וגם אם אנחנו לא חיים בסמוך לשדה תעופה, שיכול להשפיע על חיינו ועל איכותם בצורה חסרת תקדים. בזכות השימוש שאנחנו עושים בלוחות אקוסטיים מסוג Piano הבתים שלנו מקבלים ערכי בידוד אקוסטי גבוהים במיוחד שבסופו של דבר מתבטאים בבידוד אקוסטי איכותי יותר לבית שלכם בערך פי חמישה.
  • חומרי גלם איכותיים
    בעבר היה נהוג לבחור את חומרי הגלם בעיקר על פי השיקול הקר והמוכר של עלות אל מול תועלת, אך לשמחתנו כיום השיקול העיקרי שעומד בפני רבים הוא השיקול הבטיחותי והבריאותי. חומרי הגלם שבהם אנחנו משתמשים בעת הבניה המתקדמת מיוצרים כאמור במפעל מבוקר ועוברים הליכי בקרת איכות קפדניים כדי להבטיח את איכותם ואת עמידותם.
  • פחות זיהום סביבתי
    כאשר בונים בתים בשיטת הבניה המתקדמת לא חייבים לחפור את כל הקרקע ולפגוע באדמה ובסביבה. קיימות שיטות רבות לבניה מתקדמת, כאשר המשותף לכולם הוא הפגיעה המינימלית לסביבה והמהירות הרבה שבה הדבר נעשה אשר מבטיחה גם לשכנים שקט ושלווה. הזיהום הסביבתי הוא דבר שאסור לזלזל בו שכן השפעותיו לא נראות באופן מידי, אלא שנים ארוכות לאחר מכן ותוצאותיו יכולות להיות הרסניות. בא.ב.ד אנחנו מודעים לכך ולכן אנחנו דואגים לצמצם את זיהום האוויר באופן תמידי ואנחנו תמיד בונים את הבתים שלנו בהתאם לתנאי השטח והסביבה.

כפי שאפשר לראות הבניה המתקדמת מתייחסת לא רק לשיטות הבניה, אלא ובעיקר לסביבה שבה היא נעשית. אצלנו בא.ב.ד עובדים ועומלים יומם ולילה על בניית בתים איכותיים, אקולוגיים ונוחים. בזכות הניסיון הרב שלנו בתחום אנחנו יודעים לעבוד בלוחות זמנים מוגדרים מראש ובלי חריגות תקציביות. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר.