למה בניה ירוקה מומלצת בצפון?

מדינת ישראל היא מדינה קטנה והמחשבה שנטועה ברובנו היא שאין הבדלים גדולים במזג האוויר בחלקי הארץ השונים, מלבד אילת. אך למעשה ההבדלים האקלימיים שיש בין מישור החוף, הבקעה ואזור הצפון יכולים להיות מהותיים לבתים של רובנו ולכן חשוב להתאים את סגנון הבנייה וחומרי הגלם שבהם משתמשים בצורה ראויה לאזור המגורים.

חברת א.ב.ד בניה מתקדמת מספקת בתים איכותיים אשר מיוצרים בבלעדיות עם חתכי הקיר של חברת KNAUF הגרמנית שמספקים הגנה טובה יותר מפני מזג האוויר ברמה של פי חמישה מאשר בלוקים ובטון. תצורת הבנייה הייחודית שלנו מבוססת על עקרונות הבניה הירוקה ובמאמר זה אנחנו רוצים להציג את יתרונות שיטה זו באזורים כמו צפון הארץ.

מה מיוחד באקלים של צפון הארץ?

על פי המומחים מדינת ישראל מחולקת לארבעה אזורי אקלים שונים, מה שנקרא בשפה המקצועית – פיטוגאוגרפיה. כמעט כל שטחה של צפון המדינה נכלל בתוך האזור האקלימי שנקרא "החבל הים תיכוני" אשר אלו הם המאפיינים שלו:

  • בימי הקיץ הטמפרטורות במהלך היום נחשבות לגבוהות ובמהלך הלילה לחמימות.
  • בחורף הטמפרטורות נחשבות לנוחות ולא יורדות מתחת לאפס, אך ישנה סכנת קרה כאשר אוויר יבשתי חודר לאזור.
  • קיץ יבש ובלי גשמים.
  • כמות גשמים ומשקעים לא יציבה
  • סבירות גבוהה לערפילים
  • קרינת שמש חזקה
  • לחות גבוהה

כל המאפיינים האלו חוברים יחדיו לתופעת הרוחות החזקות שיש בצפון ולעובדה שבעקבות הטמפרטורות הנמוכות שם, המשקעים הופכים בהרבה מקרים לקיצוניים יותר ומתבטאים בהופעה של ברד אשר עשוי לפגוע בגגות הבתים.

למה בניה ירוקה מומלצת בצפון

איך הבניה הירוקה מסייעת בהתמודדות עם האקלים בצפון?

הדבר הראשון שהבניה הירוקה מעניקה זה רמת בידוד איכותית יותר. זה אומר שכאשר בחוץ משתנה מזג האוויר בצורה קיצונית בין היום ללילה, בתוך הבית נשמרת הטמפרטורה ומאפשרת שלא להפעיל אמצעי חימום או קירור. מעבר לאיכות חומרי הגלם, הליך התכנון של הבניה הירוקה כרוך בתכנון המבנה בצורה שתבטיח אוורור איכותי וטבעי. למעשה, כחלק מתו התקן הישראלי 5281 לבניה ירוקה, כל מבנה שמוקם בישראל חייב לעמוד בתנאים אלו.

חומרי הגלם והשיטות הטכנולוגיות הייחודיות שבהן אנחנו משתמשים בא.ב.ד בניה מתקדמת עמידים יותר לתנודות הקרקע והקירות עצמם עמידים יותר בפני רטיבות ושינויי טמפרטורה. כדי להבין מה הופך את חתכי הקיר שלנו לאיכותיים כל כך אנחנו צריכים להביט פנימה לתוכם.

בתוך חתך קיר שגודלו 20 מ"מ בלבד אנחנו מצליחים להכניס שבע שכבות שונות אשר לכל אחת מהן תפקיד אחר. השכבות השונות כוללות חומרי בידוד תרמי ואקוסטי, אך לצד זאת אפשר לראות כי יש בתוכן גם רשת אינטרגלס העשויה מפיברגלס ומסייעת לחיזוק המבנה, טיח פולימרי מבודד, קונסטרוקציית פלדה ייחודית, לוח גבס דו קרומי ושליכט אקרילי. כל אלו יחד מספקים לבית שלכם את רמת הבידוד הגבוהה ביותר ובזכות חומרי הגלם האלו אנחנו יכולים להתחייב כי לא יופיעו סדקים בקירות כלל.

העובדה שאנחנו משתמשים בקיר מעטפת פנימי כפול מאפשרת לבתים שלנו להיות נעימים לאורך כל השנה, ועדיין לעמוד בתקנים המחמירים והקפדניים ביותר שקיימים בעולם. אך מעבר לתחושה הנעימה שתהיה לכם בבית, הדבר המהותי ביותר הוא החיסכון בהוצאות החשמל והאנרגיה שלו אתם צפויים.

כדי להבין בצורה הטובה ביותר עד כמה הבתים שלנו מבודדים יותר בואו ונסתכל על הטבלה הבאה:

מעטפת הבניה הירוקה מתאימה לצפון הארץ

לפרטים נוספים על הבתים שלנו ועל שיטת הבניה הירוקה שלנו – צרו איתנו קשר עוד היום.