בנייה קלה בתעשייה ויתרונותיה

בשנים האחרונות נראה כי שיטת הבנייה הקלה משתלטת על מבנים מסוגים שונים – בתי מגורים, משרדים ואף מבנים ציבוריים. זאת ועוד, קיים מגוון רחב של דעות שליליות וחיוביות אודות שיטת בנייה זאת, ולכן לא לגמרי ברור האם היא עדיפה על פני שיטות הבנייה המסורתיות או שמא עדיף להתרחק ממנה. במאמר זה נפרט על שיטה זו ונסביר את יתרונותיה של שיטת הבניה הקלה לתעשייה.

בנייה קלה

הבנייה הקלה צמחה בשנים האחרונות במדינות מערב אירופה וארה"ב אשר חיפשו פתרון מהותי לדליקתו של חומר העץ ממנו היו בנויים מבנים רבים ולצמצום במספר העובדים הנדרשים לבניית פרויקט. שיטת הבנייה הקלה נתפסה כשיטה האולטימטיבית – היא חסכה משמעותית בהוצאות הבנייה הנדרשות לטווח הארוך. שיטה זאת מאופיינת בחלקי בניין קלים יחסית ושלד מבנה העשוי מפלדה או אלומיניום. החלקים הללו מיוצרים על פי גדלים נדרשים מראש ומותאמים לבנייה עצמאית, קלה ומהירה.

מה זה בניה מודרנית?

יתרונותיה של הבנייה הקלה

תכנון בית בהתאם לתקציב הלקוח: שיטת הבנייה הקלה זולה משמעותית משיטות בנייה מקובלות אחרות. דבר זה נובע מכך ששיטה זאת דורשת פחות זמן ופחות עובדים לצורך השלמת עבודת הבנייה. מכאן, שהלקוח בהחלט יכול לתכנן את עיצוב הבית בהתאם לתקציב שברשותו. בשונה משיטות בנייה אחרות בהן לא ניתן לקבוע במדויק את היקף ההוצאות הכולל של בניית בית בגלל חומרי הגלם היקרים שנדרשים לרכישה במהלך הפרויקט, בשיטה זאת ניתן להחליט מה תהיה העלות של הפרויקט כולו במידת דיוק מספקת.

זמן קצר: שיטת בניה קלה לתעשייה היא המשתלמת ביותר, במיוחד כאשר לוחות הזמנים של הפרויקטים הנדרשים להקמה הם קצרים יחסית. בשיטת הבניה הקלה, ניתן להתחיל ולסיים פרויקט בתוך כ- 3 חודשים בניגוד לשיטת הבנייה המסורתית בה הבנייה יכולה להתפרס על פני חודשים ארוכים.

ידידותי לסביבה: בשיטת הבנייה המסורתית אנחנו רגילים לראות המון לכלוך, אבק וכלי תחבורה וכלים הנדסיים רבים המזיקים לסביבה. בשיטת הבנייה הקלה, לא נעשה שום שימוש בכלי תחבורה גדולים וכבדים וכתוצאה מכך השיטה נחשבת לידידותית לסביבה.

אטימות וחסינות: שיטת הבניה הקלה מבוססת על חיבור אטום של פאנלים שונים ולכן המבנה אטום וחסין מפני גשמים. עם זאת, החומרים מהם מורכבים החלקים השונים של המבנה מבודדים טרמית ואקוסטית מה שמונע חדירת קור ורעש חיצוני אל פנים המבנה. רבים יופתעו לגלות כי למרות שהשיטה הזאת מבוססת על חיבור של חלקי מבנה אחד לשני, התוצר הסופי עמיד ויציב מאוד בפני רעידות אדמה קשות.

לייעוץ אודות חבילות בנייה קלה משתלמות ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9097093  

בינתיים אנו מזמינים אתכם לצפות בפרויקטים בלחיצה כאן

פרויקט בניה קלה 61     פרויקטים לדוגמה בניה מודולרית מהירה     פרויקט 49 מבנים ניידים