היתר למבנים ניידים למטרות משרדיות

מבנים ניידים הם אופציה מקובלת מאוד בימינו למטרות רבות – ובפרט הם משמשים כמשרדים. דוגמה אחת לשימוש נפוץ במבנים שניתן להובילם בקלות ממקום אחד לאחר היא משרדי מכירות באתרי בנייה (וגם משרדים אחרים באתרים אלה), ועוד מצב שבו כדאי לשקול את האופציה של מבנה שאינו נייח הוא כשישנה התרחבות של הפעילות העסקית ונדרש פתרון זמני לעובדים חדשים עד למציאת פתרון קבוע בדמות מבנה גדול יותר.

בדומה למבנים נייחים, גם מבנים ניידים נדרשים לקבל היתר בנייה. כדאי לדעת שלעתים קל יותר לקבל היתר זה מהוועדה הרלוונטית (ביחס לקבלת היתר בנייה למבנה שאינו יביל), אולם גם כך מדובר בפרוצדורה מורכבת יחסית, ואם אתם רוצים להיות בטוחים שתקבלו את ההיתר החיוני בפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי, ההמלצה היא להיעזר באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום ספציפי מאוד זה.

עלות הגיונית לבית בניה קלה

השלבים השונים בדרך לקבלת היתר בנייה למבנה נייד

מבנים ניידים זוכים לביקוש הולך וגדל, וזאת בזכות מספר יתרונות משמעותיים ובראשם עלות הבנייה הנמוכה יותר, פרק הזמן הקצר יותר שנדרש לבנייה והידידותיות לסביבה של פתרון בנייה מתקדם זה. יתרון נוסף הוא הגישה החיובית באופן עקרוני של הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה למבנים אלה, ובפרט כשהבקשה מוגשת באופן מקצועי ומושכל.

בכל מקרה ישנם 4 שלבים בדרך לקבלת היתר בנייה למבנים ניידים:

א. תכנון המבנה בהתאם לצרכים הספציפיים של הלקוח ושל המשרד שמיועד לשכון בו.

ב. תכנון ראשוני ואישור התוכנית האדריכלית של המבנה.

ג. הכנת התוכניות לרישוי והכנת הבקשה לקבלת היתר הבנייה – גרמושקה.

ד. הגשת המסמכים הנ"ל לוועדות הרלוונטיות.

כשמבצעים את התהליך בצורה נכונה, ניתן לקבל היתר בנייה כבר לאחר 3-4 חודשים, ובכך לקצר משמעותית את פרק הזמן הנדרש עד שהמשרד יוכל לפעול באותו מבנה נייד (הבנייה עצמה נמשכת כ-4 חודשים נוספים).

מדוע חובה לקבל היתר בנייה למבנה נייד שמשמש כמשרד?

ראשית, מבנה שאין לו היתר בנייה הוא מבנה לא חוקי שהרשויות רשאיות להוציא לו צו הריסה. בנוסף, על-מנת לקבל רישיון עסק – שמבחינת רוב העסקים בארץ אי אפשר לפעול כחוק בלעדיו – נדרש קודם כל היתר בנייה למבנה שבו פועל העסק, ועל כן חשוב מאוד לקבל היתר שכזה לכל מבנה נייד למטרות משרד.

הכתבה מוגשת באדיבות חברת אביב ברישוי רישוי עסקים

לייעוץ אודות חבילות בנייה קלה משתלמות ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9097093  

בינתיים אנו מזמינים אתכם לצפות בפרויקטים בלחיצה כאן

פרויקט בניה קלה 61     פרויקטים לדוגמה בניה מודולרית מהירה     פרויקט 49 מבנים ניידים