בנייה ועיצוב במרחב האורבני

לא פעם שמענו קולות של מתנגדים בשכונות מגורים ובאיזורים ציבוריים אחרים כנגד מבנים חדשים אשר עתידים לקום בסביבה. לרוב, בעת שנשמעים קולות נגד שכאלו הדבר מלווה במהומה רבה ובסיקורים חדשותיים על קבוצות מחאה אשר מתנגדות להקמתם של מבנים מסוימים בסביבת המגורים שלהם בטענה כי אלו עתידים לפגוע באיכות חייהם תוך שלא פעם עולה על הפרק העניין הויזואלי, לו חוששים תושבים רבים. לעתים מצבים כאלו מגיעים עד לכדי עצומות אשר יוצאות נגד פרוייקטים נדלניים מסויימים ובמקרים לא מעטים בכלל מצליחים האזרחים הקטנים לצאת אל נגד הקבלנים הגדולים ולמנוע את הקמתם של מבנים.

השפעות הבנייה על המרחב העירוני

ידוע לכולנו כי בעת שמבקום מסויים מתרחשים שיפוצים, תכנונים או בנייה של מבנים חדשים, התושבים באיזור סובלים מפגיעה משמעותית וניכרת באיכות החיים שלהם. הדבר מתחיל ברעשי השיפוץ והבנייה הכוללים רעשי קדיחות, פטישים, מנופים והובלות והדבר ממשיך ונהיה חמור יותר עם המצאותן של משאיות וכלי רכב גדולים נוספים אשר יוצרים לעתים פקקי תנועה וחסימות דרכים, וכך נפגעת איכות חייהם של התושבים באיזור. לעתים בניה שכזו משפיעה לרעה על איזור שלם, כך שקולות הנגד אשר קמים סביב פרוייקטים מסוימים נשמעים מוצדקים לחלוטין.

מבנים חדשים צריכים להתאים עצמם למצב הקיים

תושבים רבים אשר עדים להקמתם של מבנים חדשים מודים כי הבטן הרכה שלהם היא מה שנקרא מרחב אורבני, או איזור המגורים שלהם. התושבים הקיימים במקום רגילים לסטנדרט ויזואלי מסוים, בעיקר במקרים של שכונות מגורים אשר מאגדות בתוכן בניינים אשר זהים בעיצובם וכך ישנו קוד עיצובי אחיד לשכונה, ולעתים בעת שבונים מבנים חדשים אלו מעוצבים על פי טרנדים עיצוביים אחרים וכך פוגעים באחידות הויזואלית בשכונת המגורים. ישנו קוד של עיצוב עירוני בשכונת המגורים ונדמה שהתושבים קנאים לו ורוצים לשמור על אחידות בסביבת המגורים שלהם. חשוב להתחשב בפאן הויזואלי בעת שעובדים על פרוייקטים חדשים. כשם שנתאים את החולצה למכנס, כך עלינו לדאוג לשלב מבנים חדשים עם ישנים יותר בצורה הרמונית.

בניה קלה בעיר תא

יתרונות הבניה הקלה

החלת פרוייקט בניה חדש בסביבת מגורים הינו הליך לא פשוט ולעתים פרויקט שכזה יוצר סביבו רעש כה גדול והתנגדויות מכל כיוון בטענה לפגיעה באורח החיים של הנוכחים במקום. כאשר מדובר בפרוייקטים של הבניה הקלה, רבים לא יודעים אך מדובר בבניה שמתרחשת מחוץ לאיזור בו היא עתידה להתמקם. הבניה הקלה היא תהליך בניה אשר מדומה ליצור מוצר במפעל, אשר שם מעצבים, בונים ומכינים אותו ורק לבסוף משגרים ללקוח ולאיזור בו הוא עתיד להתמקם. בצורת בניה שכזו לא גורעים מאיכות חייו של אף תושב קיים ובמקרים מסוימים אלו העתידים לגור בבית הקל יכולים לעצב אותו על סמך הקו העיצובי שכבר קיים במקום ולהחדיר בו אלמנטים של עיצוב אורבני.

לייעוץ אודות חבילות בנייה קלה משתלמות ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9097093  

בינתיים אנו מזמינים אתכם לצפות בפרויקטים בלחיצה כאן

 

פרויקט בניה קלה 61     פרויקטים לדוגמה בניה מודולרית מהירה     פרויקט 49 מבנים ניידים